Monday, May 11, 2009

Harga Cili Merundum .......

Mei 2009 ... Harga cili merundum teruk .... Mencecah sehinggah RM 1.00 - RM 1.40 / kg. Seolah-olah cili merupakan tanaman komiditi di Malaysia macam kelapa sawit dan getah .... Ini merupakan berita buruk buat pengusaha-pengusaha cili terutamanya yang menggunakan kaedah fertigasi.. 

Jangan kata untung ... modal pun tak lepas ... hehehe .... Mungkin ini adalah cabaran kepada pengusaha-pengusaha .... Di dalam keadaan seperti ini ... saya harap, pengusaha-pengusaha dan juga diri saya bersatu supaya tiada pihak yang boleh mengambil kesempatan keatas usaha penanam-penanam cili di Malaysia ....

Berbagai-bagai khabar berita dan info yang saya perolehi berkaitan isu ini ... namun saya tidak pasti akan kebenarannya .. Saya berharap dan berdoa agar perkara ini mendapat jalan penyelesaian dan sekali lagi saya sarankan kepada pengusaha supaya bersatu dan terus berusaha ....

No comments: